Szkolenie

Windykacja należności

Jak windykować, żeby nie stracić Klienta?

Czego się nauczysz?

Korzyści ze szkolenia:

  • podniesienie skuteczności rozmów windykacyjnych na etapie windykacji polubownej/przedsądowej,
  • poznanie praktyk  stosowanych przez profesjonalne firmy windykacyjne,
  • poznanie dobrych praktyk, które są w zgodzie z prawem,
  • zwiększenie kwot odzyskiwanych oraz skrócenie czasu oczekiwania na zapłatę.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia

Windykacja należności

1. Dobre praktyki windykacyjne:

  • jak powinna wyglądać komunikacja z dłużnikiem: telefoniczna, elektroniczna (sms, e-mail) listowna a może osobista?
  • kiedy warto skorzystać z ww. komunikacji

2. Pojęcia istotne dla procesu windykacji: powstanie i wygaśnięcie zobowiązania, pojęcie umowy, długu i wierzytelności, dane osobowe podstawa przetwarzania danych osobowych przez wierzyciela, uprawnienia przysługujące osobom, których dane są przetwarzane, wymagalność zobowiązania, odsetki, przedawnienie - jak je rozumieć?

3. Co trzeba wiedzieć o bazach wymiany informacji o zobowiązaniach: BIG a BIK? 

4. Etapy windykacji   w pigułce:

  • etap polubowny dochodzenia należności - cel i sposoby windykacji, uznanie długu, ugoda
  • etap sądowy dochodzenia należności - charakterystyka postępowania, przykładowe decyzje procesowe, koszty -jak to wygląda w praktyce?
  • etap egzekucyjny -charakterystyka postępowania, sposoby egzekucji, koszty.

5. Ekonomia behawioralna - czyli jak zachowują się klienci-dłużnicy?

  • klient - dłużnik - kto to taki? Strategie działania (gry), jego motywacje, potrzeby
  •  ocena wartości klienta z punktu widzenia swojego portfela
  • podstawowe heurystyki - sprawdź czy i ja jak możesz wpływać na decyzje swoich klientów?

6. No a teraz najważniejsze..... negocjacje windykacyjne:

  •  kilka słów o drabinie windykacyjnej
  • jak przygotować się do rozmowy z Klientem?
  • rozmowa windykacyjna - fundamentalne elementy
    • zdobyliśy informacje o kliencie
    • jak przerzucać odpowiedzialności na Klienta-dłużnika
    • jak argumentować? - model zapowiadania sankcji/modej języka korzyści
    • jak stawiać granice?
    • jakich zwrotów zdecydowanie unikać? do czego doprowadzą "czarne zwroty"?
    • z jakich technik negocjacyjnych warto skorzystać?
  • negocjacje dostosowane do klienta i sprawy
  • strefa komfortu w windykacji - co może mi dać wyjście ze strefy komfortu?
  • poznaj skuteczne zasady negocjacji i naucz się je stopniować
  • poznaj trójkąt negocjacyjny i dowiedź się, co jest kluczowe aby skutecznie windykować?
  • trening prowadzania rozmów windykacyjnych -runda 1, runda 2, runda 3

7. Zawieranie ugody i  warunkowanie ustaleń: na co uważać?

8. Trudna sztuka egzekwowania ustaleń.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin) szkolenia
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium
1290

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy
Cena
Sale szkoleniowe Warszawa

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarejestruj uczestnika


Zapisz on-line

 

Masz pytania?

Jeśli chcecie Państwo otrzymać więcej informacji o tym szkoleniu, prosimy o wypełnienie poniższego formularza.


Zapytaj o termin

lub pobierz formularz i wyślij faxem

Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne